Moduł zakłada kompleksowe wzmocnienie kompetencji 123 studentów AWF w Krakowie w ciągu czterech lat w zakresie oczekiwań pracodawców i rynku pracy. Jednocześnie zakłada poszerzenie strategii wsparcia kompetencji uczelni w zakresie współpracy z pracodawcami i dostosowywania programów studiów do potrzeb współczesnego i przyszłego rynku pracy.
W ramach projektu zakładana jest realizacja kompleksowego programu wsparcia dla najlepszych studentów studiów o zajęcia rozszerzające ich program studiów i rozszerzające kwalifikacje w zakresie zgodnym z kierunkiem kształcenia. Wybrane do projektu formy wsparcia zostały szczegółowo przeanalizowane i zdefiniowane na podstawie ankiet i analiz losów absolwentów uczelni w ostatnich latach.
Wsparciem w projekcie objętych zostanie łącznie 9 grup szkoleniowych (po 2-3 grupy w każdym roku realizacji projektu), dla których przygotowano pakiet składający się z następujących elementów:
- szkolenia certyfikowane (zgodnie z wykazem poniżej)
- wizyty studyjne (6 godz.) i spotkania z pracodawcami (10 godz.)
- praktyczne warsztaty ze specjalistami z danej dziedziny (24 godz.)
- warsztaty przedsiębiorczości (10 godz.)
Dodatkowo w projekcie realizowane będzie działanie polegające na przeprowadzeniu szczegółowego bilans kompetencji uczestników na początku i na zakończeniu projektu.
Realizacja projektu przyczyni się do podniesienia poprzez ww. elementy wsparcia oczekiwanych przez pracodawców dodatkowych kompetencji związanych z podjęciem pracy, powiązanych bezpośrednio z zakresem wiedzy, umiejętnościami i kompetencjami społecznymi uzyskanymi przez studenta w procesie kształcenia.
Studenci czterech ostatnich semestrów kształcenia na studiach I i II stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie z Wydziałów Wychowanie Fizyczne i Sport (WFiS), Turystyka i Rekreacja (TiR), Rehabilitacja Ruchowa (RR). Dane kursy są dedykowane do danych kierunków studiów/danych wydziałów
Studenci chcący brać udział we wsparciu muszą spełniać wszystkie poniższe warunki:
- Być studentem czterech ostatnich semestrów kształcenia studiów I lub II stopnia (licencjackie, magisterskie);
- Mieć zaliczone wszystkie przedmioty ujęte w planach studiów poprzedniego semestru w terminie regulaminowym;
- Złożyć wypełniony formularz zgłoszeniowy wraz z oświadczeniem;
- Dostarczyć wszystkie niezbędne dokumenty celem przeprowadzenia rekrutacji.
ZADANIA:
W ramach projektu zorganizowane zostaną szkolenia certyfikowane, z dziedzin bezpośrednio związanych z programem studiów w układzie:
- Kurs Terapia N.A.P. I i II moduł (50h) - 2 edycje po 15 os. każda, stud. WRR,
- Kurs Trener Grassroots C (100h) - 2 edycje po 10 os. kazda, stud. WWFiS
- Kompleksowy kurs certyfikowany Wellness&Spa (30h) - 2 edycje po 14 os. każda, stud. WTiR
- Kurs Trenera Personalnego (80h) - 1 edycja - 15 os., stud. WWFiS
- Kurs Animatora czasu wolnego (80h) - 2 edycje po 15 os. każda, stud. WWFiS
Szkolenia będą miały charakter głównie warsztatowy, prowadzone będą przez praktyków (pracowników firm z dużym doświadcz w danej dziedzinie lub pracowników naukowo-dydaktycznych posiadających doświadczenie zawodowe i praktyczne zdobyte poza uczelnią). Szkolenia będą kończyły się egzaminem, które pozwolą uzyskać uznane, w tym międzynarodowe certyfikaty. Do każdego szkolenia zostaną przygotowane sylabusy przedmiotowe, a program szkoleń nie będzie dotyczył tych treści programowych, które są oferowane studentom w ramach dydaktyki podstawowej.
Szczegółowe informacje dotyczące tematyki poszczególnych szkoleń znajdują się w odpowiednich zakładkach dotyczących danego rodzaju kursu.
W ramach zadania zaplanowane zostały wizyty studyjnych i spotkania z pracodawcami na uczelni dla każdej z grup. W przypadku spotkań z pracodawcami zajęcia będą miały charakter warsztatowy i dotyczyć będą kompetencji i kwalifikacji zawodowych wymaganych przez potencjalnych pracodawców. Zajęcia prowadzone będą przez konkretnych pracodawców i ich przedstawicieli. W ramach zadania kształtowane będą kompetencje analityczne (logiczne myślenie, zdolność oceny sytuacji, szukanie różnorodnych rozwiązań i case study) oraz zaprezentowane będą czynniki pozwalające osiągnąć sukces zawodowy w danej dziedzinie.
Wizyty studyjne służyć mają przede wszystkim prezentacji rozwiązań w zakresie jakości i rozwiązań stosowanych w danych jednostkach/ośrodkach.
Praktyczne warsztaty ze specjalistami z danej dziedziny poszerzone o kreatywne rozwiązywania problemów (rozwój kompetencji komunikacyjnych i analitycznych).
Zajęcia będą miały charakter warsztatowy i realizowane będą przez trenerów praktyków dla wszystkich 9 grup po 24 godziny każda. Na warsztatach przedstawiane będą konkretne, praktyczne narzędzia i metody oraz prezentowane będą wybrane metodologie dotyczące danej tematyki.
W ramach ww. warsztatów, w zależności od specyfiki kursu, dodatkowo uczestnicy będą realizowali zadania projektowe dostosowane do ich kierunku studiów - grupy 2-5 osobowe (m.in.: opracowanie programu rehabilitacyjnego dla podopiecznych lub zestawu sprzętu rehabilitacyjnego dla ośrodka rehabilitacyjnego, opracowanie programu środowiskowego dla obiektu, zadanie wolontariatu podczas imprez masowych sportowych). Zostaną opracowane projekty wdrożeniowe dotyczące np. planu organizacji imprez masowej, plan zarządzania obiektem sportowym, rekreacji, turystyki.
Dodatkowym celem warsztatów jest nabycie wiedzy i umiejętności rozwiązywania problemów.
W ramach tego zadania przeprowadzone zostanie 10 godz. wsparcia polegającego na:
W ramach tego zadania na początku realizacji projektu przeprowadzony zostanie szczegółowy bilans kompetencji uczestników projektu. Na zakończenie każdego cyklu szkoleń w projekcie będzie przeprowadzony ponownie bilans kompetencji ‘na wyjściu’ oraz szczegółowa analiza porównawcza
W trakcie realizacji projektu oraz po jego zakończeniu realizowany będzie proces monitorowania losu absolwentów.